Dag en nacht maken we er steeds weer gebruik van. We kunnen niet meer zonder. Energie. Voor onze huishoudelijke apparaten, licht in de duisternis, om lekker warm te kunnen douchen en onze smartphones en tablets keer op keer op te laden. Dit alles lijkt vanzelf te gaan. We steken de stekker in het stopcontact, zetten de schakelaar om of draaien de kraan open. Het directe gevolg is dat we op onze wenken worden bediend. Dat hier een heel proces aan vooraf gaat realiseren we ons eigenlijk nauwelijks.
Gelukkig staat de energieleverancier des te meer stil bij de levering van uw energie. De leverancier koopt de juiste stroom in en zorgt ervoor dat, wanneer u aangesloten bent, deze rechtstreeks in uw huishouden is te gebruiken. In hoeverre dit zonder problemen gaat verschilt van leverancier tot leverancier. Het onderzoeksbureau GfK doet hier ieder jaar onderzoek naar om u niet alleen te wijzen op de beste energie, maar ook op de energie met de beste service.
Tijdens het jaarlijkse energie onderzoek van GfK beoordelen circa 15.000 huishoudens de dertien grootste energieleveranciers van Nederland. De desbetreffende energiebedrijven worden in dit onderzoek door hun eigen consumenten beoordeeld op elf aspecten, waaronder prijs, betrouwbaarheid, deskundigheid, milieuvriendelijkheid en klachtenafhandeling. De energieleverancier die hieruit als beste naar voren komt krijgt de erkenning van beste energieleverancier met de hoogste kwaliteit van dienstverlening.
In februari 2015 won UnitedConsumers Energie de Energy Award van GfK en mag zichzelf daarom dit jaar voor de derde keer op rij beste energieleverancier van Nederland noemen. Deze nummer 1 positie kregen zij doordat ze op tien van de elf aspecten als beste werden beoordeeld. De gemiddelde waardering van UnitedConsumers Energie kwam op een uiteindelijke score van 8,1. Ook in 2008 wonnen zij de GfK Energy Award. Sinds die tijd werd de top 3 positie ieder jaar behaald voor beste energieleverancier.
Naast het goud voor UnitedConsumers kreeg Greenchoice zilver met een beoordeling van 7,8. Het brons ging naar Woonenergie waarvoor zij een score kregen van 7,7. Gezien de hogere waarderingen uit het onderzoek van dit jaar ten opzichte van 2014 lijkt de kwaliteit van dienstverlening weer in een stijgende lijn te zitten. Dat is goed nieuws voor de leveranciers, maar natuurlijk ook voor u als klant. Mensen houden van gemak en goede service, helemaal als het om vanzelfsprekende onderwerpen als energie gaat.
Heeft u zelf wel eens nagedacht over uw energie? Waar komt het vandaan? Hoe komt het zo snel en makkelijk uw huiskamer binnen? Wat vindt u belangrijk als het gaat om uw energieleverancier? Heeft u er zelfs wel eens bij stil gestaan dat u de keuze heeft voor de beste energie èn de beste service? Het blijkt het onderzoeken waard. Want zeg nou zelf, het is toch wel erg fijn dat u al uw huishoudelijke apparaten direct kunt gebruiken wanneer u wilt, er licht is in de duisternis, u lekker warm kunt douchen en uw smartphone en tablet keer op keer kunt opladen. Maar mochten er een keer problemen zijn en uw stroom houdt het even voor gezien, dan is het toch ook wel erg fijn als u hierbij direct geholpen kunt worden. Met de beste service.
Je kan energie artikelen op deze website plaatsten. Neem contact met ons op!